Üdvözöllek az oldalon

BLOGOM CÉLJA: ........................................................................ <# 1> Eddig felmerült e-problémáim és azok megoldásainak a megosztása az olvasókkal... <# 2> Könyvajánló, tréninganyagok, személyiségfejlesztés és egyéb pénzügyi intelligenciához kötődő információk átadása. <# 3> Információ közlése azokról a megtakarítási lehetőségekről, amelyek nem csak évi 2,1 % hozamot nyújtanak az ügyfél számára, hanem annak többszörösét. ........................................................................ ELÉRHETŐSÉGEM: furkusuccess@gmail.com

Állandó oldalak

Bejegyzések

Utolsó kommentek

Suzuki Swift 2005-2010 sebváltó típushiba

furku 2017.01.13. 18:47

Mai cikkem elsősorban Suzukisoknak fog szólni, ezért ez a bejegyzés egy kisebb mankó lesz azon Suzuki tulajdonosok számára, akiknek Suzuki Swift 2005-2010-ig autójuk van.

suzuki_valtocsapagyak.JPG

Mint tudjuk ezen autóknak van egy gyári típushibája, ami a sebességváltóban lévő nyelestengely csapágy zörejével jár. Ez a váltóból érkező hang igazából csak azokat az embereket zavarja, akik adnak magukra, igényesebbek illetve biztonságban szeretnének A pontból B pontba eljutni.

Nagyon sok oldalon olvasni róla, hogy vannak erre specializálódott "szakemberek", szerelők, akik olcsón segítenek mondjuk 80.000 Ft szerelési díjért + a szükséges 1 db csapágyat is kicserélik, ha szerencsénk van...

Nos, akinek az autója már elérte a 150.000 - 200.000 km-t, annak az autója hidegindításakor nagy valószínűség szerint egy elég jól pörgő-zörgő hangot fog adni a váltóból, viszont a kupplungpedál benyomásakor el kell neki halkulnia egészen a kupplungpedál felengedéséig.

Ha ezzel a jelenséggel találkozol, akkor ajánlom neked a következőt:

1. Keress egy régi vágású igazi autószerelőt, akiben a régebbi motorosok is megbíznak és állapodj meg vele abban, hogy mindent megveszel hozzá és 3 napot adsz neki a javításra, mert ez a meló maximum 3 napot vehet igénybe..Olyant meg se halljál, hogy ez ráér, meg, hogy minek ezt kicserélni, hiszen hangja sincsen, meg hogy ez mekkora meló stb... A kifogásokra gondolom te sem vagy kíváncsi.:-)

2. Rendeld meg a netről a komplett csapágyszettet, mert egy csapágy miatt értelmetlen az egész váltót szétszerelni! (ez mindösszesen 4 db váltócsapágyat+2 db differenciálmű csapágyat jelent) Nem szeretnék reklámozni semmilyen honlapot sem, de én innen rendeltem meg még anno, ahonnan teljesen gyári illetve minőségi csapágyakat kaptam. (persze, ahogy látom most még olcsóbb is, mint mikor én rendeltem..)

Csapágyak rendelése: http://www.suzukialkatresz.com/spd/S-09262-valto-diffi-szett-04/Suzuki-Swift-13-2005-gt-benzines-valto-diffi-csapa

kep1811.jpg

3. Rendelj meg a netről, ha lehet ugyanazon oldalról, ahonnan a csapágyszettet is megrendelted egy kupplung szerkezetet, egy kupplungtárcsát és egy kinyomócsapágyat. Ezt remélhetőleg szettben is megkapod, én is így rendeltem. Ha már egyszer ennyire szét kell szerelnie a váltót az autószerelőnek, akkor nagyon fogsz örülni egy finoman benyomható kupplungnak és 200 ezer km-nél már nem árt az autónak sem, ha ki lesz cserélve a kupplungja is, főként ennyi pénzből szerintem megéri egy kosszal kicseréltetni.

Kupplung szett rendelése: http://www.suzukialkatresz.com/spd/S-22000-86G00-SSV/Suzuki-Swift-13-2005-gt-kuplung-szett-benz-Valeo

kupplung.JPG

4. Ezeket a megrendelt csapágyakat és kupplung alkatrészeket, ha mind odaadod a rutinos autószerelőnek, akkor már csak egy A4-es sebváltó rajzot érdemes kinyomtatni és odaadni a szaki kezébe, hogy íme ezeket kérem  kicseréltetni! Továbbá meg kell neki még említeni, hogy a maradék 2-3 liter szintetikus SAE 75W90-es sebességváltó olajat illetve azt az 1-2 szimmeringet már intézze el Ő a boltban, mert ez a legkevesebb, amit plusszban megtehet a javításon kívül, és amúgy is filléres dolgok..

Összegezve a dolgokat:

Ha a fenti 4 ponttal megvagy, akkor elárulom:

kb. 30-35.000 Ft munkadíj + 40.000 Ft alkatrészköltséged lesz, de ebben az esetben lesz egy felújított, összes csapágyra kiterjedő javításod a váltó tekintetében illetve lesz álomkategóriás kupplungod is, ami olyan vagy még jobb lesz, mint új korában.

Mégyszer összegezve képekben is, az alábbi csapágyakat kell kicserélni:

A 24151-60BD1 cikkszámú alkatrész csak egy szimmering, ami majd kelleni fog, de ez most ne zavarjon meg:-)

Ez a kettő csapágy a probléma okozója!

kep1808.jpg

 Ezt a további kettő váltócsapágyat, csak a szétszerelés miatt érdemes kicserélni:

kep1809.jpg

 Illetve ez a két csapágy a differenciálműben cserélendő:

kep1810.jpg

Továbbá egy ilyen kupplungot sem árt kicserélni, ha már egyszer elvitted az autószerelőhöz a kocsidat váltó nyelestengely csapágy problémával: 

kep1812.jpg

Amennyiben tetszett és hasznos volt a cikkem, oszd meg ismerőseiddel vagy like-olj belátásod szerint!

További szép napot!

Címkék: Suzuki Swift nyelestengely csapágy 2005-2010 Suzuki típushiba csapágy probléma

2 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gangsta 2018.03.24. 18:07:14

Klassz cikk, köszönöm! :-)

napalm 2021.01.26. 10:41:30

Jó cikk köszi.
Viszont sajnos maga a nyelestengely is cserés, akkor az még tud dobni a költségeken.
Nem keveset.
süti beállítások módosítása