Mai cikkem elsősorban Suzukisoknak fog szólni, ezért ez a bejegyzés egy kisebb mankó lesz azon Suzuki tulajdonosok számára, akiknek Suzuki Swift 2005-2010-ig autójuk van.
Mint tudjuk ezen autóknak van egy gyári típushibája, ami a sebességváltóban lévő nyelestengely csapágy zörejével jár. Ez a váltóból érkező hang igazából csak azokat az embereket zavarja, akik adnak magukra, igényesebbek illetve biztonságban szeretnének A pontból B pontba eljutni.
Nagyon sok oldalon olvasni róla, hogy vannak erre specializálódott "szakemberek", szerelők, akik olcsón segítenek mondjuk 80.000 Ft szerelési díjért + a szükséges 1 db csapágyat is kicserélik, ha szerencsénk van...
Nos, akinek az autója már elérte a 150.000 - 200.000 km-t, annak az autója hidegindításakor nagy valószínűség szerint egy elég jól pörgő-zörgő hangot fog adni a váltóból, viszont a kupplungpedál benyomásakor el kell neki halkulnia egészen a kupplungpedál felengedéséig.
Ha ezzel a jelenséggel találkozol, akkor ajánlom neked a következőt:
1. Keress egy régi vágású igazi autószerelőt, akiben a régebbi motorosok is megbíznak és állapodj meg vele abban, hogy mindent megveszel hozzá és 3 napot adsz neki a javításra, mert ez a meló maximum 3 napot vehet igénybe..Olyant meg se halljál, hogy ez ráér, meg, hogy minek ezt kicserélni, hiszen hangja sincsen, meg hogy ez mekkora meló stb... A kifogásokra gondolom te sem vagy kíváncsi.:-)
2. Rendeld meg a netről a komplett csapágyszettet, mert egy csapágy miatt értelmetlen az egész váltót szétszerelni! (ez mindösszesen 4 db váltócsapágyat+2 db differenciálmű csapágyat jelent) Nem szeretnék reklámozni semmilyen honlapot sem, de én innen rendeltem meg még anno, ahonnan teljesen gyári illetve minőségi csapágyakat kaptam. (persze, ahogy látom most még olcsóbb is, mint mikor én rendeltem..)
Csapágyak rendelése: http://www.suzukialkatresz.com/spd/S-09262-valto-diffi-szett-04/Suzuki-Swift-13-2005-gt-benzines-valto-diffi-csapa
3. Rendelj meg a netről, ha lehet ugyanazon oldalról, ahonnan a csapágyszettet is megrendelted egy kupplung szerkezetet, egy kupplungtárcsát és egy kinyomócsapágyat. Ezt remélhetőleg szettben is megkapod, én is így rendeltem. Ha már egyszer ennyire szét kell szerelnie a váltót az autószerelőnek, akkor nagyon fogsz örülni egy finoman benyomható kupplungnak és 200 ezer km-nél már nem árt az autónak sem, ha ki lesz cserélve a kupplungja is, főként ennyi pénzből szerintem megéri egy kosszal kicseréltetni.
Kupplung szett rendelése: http://www.suzukialkatresz.com/spd/S-22000-86G00-SSV/Suzuki-Swift-13-2005-gt-kuplung-szett-benz-Valeo
4. Ezeket a megrendelt csapágyakat és kupplung alkatrészeket, ha mind odaadod a rutinos autószerelőnek, akkor már csak egy A4-es sebváltó rajzot érdemes kinyomtatni és odaadni a szaki kezébe, hogy íme ezeket kérem kicseréltetni! Továbbá meg kell neki még említeni, hogy a maradék 2-3 liter szintetikus SAE 75W90-es sebességváltó olajat illetve azt az 1-2 szimmeringet már intézze el Ő a boltban, mert ez a legkevesebb, amit plusszban megtehet a javításon kívül, és amúgy is filléres dolgok..
Összegezve a dolgokat:
Ha a fenti 4 ponttal megvagy, akkor elárulom:
kb. 30-35.000 Ft munkadíj + 40.000 Ft alkatrészköltséged lesz, de ebben az esetben lesz egy felújított, összes csapágyra kiterjedő javításod a váltó tekintetében illetve lesz álomkategóriás kupplungod is, ami olyan vagy még jobb lesz, mint új korában.
Mégyszer összegezve képekben is, az alábbi csapágyakat kell kicserélni:
A 24151-60BD1 cikkszámú alkatrész csak egy szimmering, ami majd kelleni fog, de ez most ne zavarjon meg:-)
Ez a kettő csapágy a probléma okozója!
Ezt a további kettő váltócsapágyat, csak a szétszerelés miatt érdemes kicserélni:
Illetve ez a két csapágy a differenciálműben cserélendő:
Továbbá egy ilyen kupplungot sem árt kicserélni, ha már egyszer elvitted az autószerelőhöz a kocsidat váltó nyelestengely csapágy problémával:
Amennyiben tetszett és hasznos volt a cikkem, oszd meg ismerőseiddel vagy like-olj belátásod szerint!
További szép napot!
Gangsta 2018.03.24. 18:07:14
napalm 2021.01.26. 10:41:30
Viszont sajnos maga a nyelestengely is cserés, akkor az még tud dobni a költségeken.
Nem keveset.